Często zadawane pytania
Tak. Podlegasz ochronie gwarantowanej przez posiadane przez nas licencje IATA i ABTA od momentu zakupienia wakacji do momentu powrotu, jednak niezależnie od tego wykupienie ubezpieczenia jest konieczne. Rezerwacja za naszym pośrednictwem wiąże się ze stuprocentowym zabezpieczeniem Państwa pieniędzy – możesz spać spokojnie i czekać na swój wakacyjny wyjazd.
Limit bagażu zależy od linii lotniczych oraz klasy rezerwacyjnej zakupionego biletu. Twoim obowiązkiem jest upewnienie się przed podróżą, że bagaż spełnia określony przez linię lotniczą limit wymiarów i/lub wagi. Warunki przewozu dostępne są na stronach internetowych poszczególnych przewoźników.
Odpowiednie ubezpieczenie podróżne stanowi Twój warunek umowy z nami bądź wspomnianym dostawcą usług, w zależności od wymogów. Aby uchronić się przed utratą kosztów w przypadku anulacji rezerwacji, choroby, utraty bagażu, pieniędzy bądź kosztami związanymi z pomocą w razie wypadku (w tym transportu do kraju) itp., musisz wykupić ubezpieczenie turystyczne chroniące Ciebie i podróżujących z Tobą. Jeżeli będziesz podróżować bez odpowiedniego ubezpieczenia, nie ponosimy odpowiedzialności za straty wynikające z braku takiego ubezpieczenia.
Możemy udzielić ogólnych informacji dotyczących wymogów paszportowych i wizowych w związku z podróżą, jednak mają one wyłącznie charakter informacyjny. Jest to Twoją odpowiedzialnością, aby przed podróżą sprawdzić wszystkie szczegóły odnośnie wymogów paszportowych i wizowych oraz innych wymogów imigracyjnych i powinieneś potwierdzić je w odpowiednich ambasadach i/lub konsulatach. Ani my ani dostawca usług nie ponosimy żadnej odpowiedzialności, jeżeli nie będziesz w stanie podróżować z powodu niespełnienia jakichkolwiek wymogów paszportowych, wizowych bądź imigracyjnych
Większość krajów wymaga obecnie, aby paszporty były ważne przez okres co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu.
Upewnij się, że Twój paszport jest nadal ważny na czas Twojego pobytu za granicą. Odpowiadasz za sprawdzenie daty ważności paszportu. W niektórych krajach Twój paszport musi być ważny przez kilka miesięcy od daty wjazdu na ich terytorium, podczas gdy inne patrzą na datę opuszczenia granicy.
Nie posiadamy wykształcenia medycznego, aby doradzać w sprawie jakichkolwiek formalności zdrowotnych wymaganych podczas podróży. Prosimy o sprawdzenie konkretnych okoliczności z lekarzem rodzinnym.
Jeżeli masz jakiekolwiek wymagania specjalne (na przykład wymagania żywieniowe, dotyczące łóżeczka dziecięcego bądź położenia pokoju), prosimy o poinformowanie nas w momencie dokonywania rezerwacji. Przekażemy wszelkie tego rodzaju wymagania odpowiedniemu dostawcy usług lecz nie gwarantujemy, że zostaną one spełnione i w takim przypadku nie będziemy ponosić za to odpowiedzialności.
Prosimy upewnić się, że podany został poprawny wiek podróżujących dzieci. Wiek podany nam podczas rezerwacji musi być wiekiem, w którym dzieci będą w momencie podróży.
Niemowlęta muszą być starsze niż dwa tygodnie, aby mogły odbyć lot i młodsze niż dwa lata, aby zostały zakwalifikowane jako niemowlęta.
W zależności od wybranej linii lotniczej i/lub Państwa prośby, niemowlęta mogą nie otrzymać własnego miejsca siedzącego lub być uprawnionymi do limitu bagażu.
O ile nie poinformowano inaczej, godziny lotów podawane są według czasu lokalnego.
Bilety wysyłane są zazwyczaj na 14 dni przed datą wylotu. Bilety elektroniczne, oferowane przez większość linii lotniczych, pozwalają podróżować bez biletu papierowego. Bilet jest bezpiecznie zapisany w systemie rezerwacji linii lotniczej. Kupując bilety elektroniczne na tej stronie, otrzymasz potwierdzenie zakupu e-mailem. Wiadomość e-mail będzie zawierać informacje o planie podróży i numery potwierdzenia. Nie otrzymasz papierowego potwierdzenia, paragonu ani papierowych biletów. Podczas odprawy na lot podaj pracownikowi odprawy numer rezerwacji lub wydrukowaną kopię planu podróży wraz z wydanym przez organ państwowy dokumentem tożsamości ze zdjęciem.
W przypadku bezbiletowej rezerwacji konieczne będzie podanie numeru rezerwacji podczas odprawy. Upewnij się, że Ty i pasażerowie, w imieniu których dokonałeś rezerwacji, posiadacie wszystkie wymagane dokumenty i informacje potrzebne podczas odprawy.
Poinformuj nas o wszelkich prośbach anulacji. Niektórzy dostawcy pobierają określoną w swoim regulaminie opłatę za anulację lub zmianę (może wynosić do 100% kosztu podróży). Kwota ta może się różnić w zależności od dostawcy. Ponadto obowiązuje określona w naszych warunkach rezerwacji opłata administracyjna za osobę.
Jeżeli zwrot pieniędzy jest dozwolony, należne środki zostaną obliczone i proporcjonalnie zostają zwrócone na oryginalną metodę płatności, w tym samym stosunku, w jakim pierwotna płatność została nam dokonana.
Jeśli chcesz dokonać zmiany części rezerwacji, poinformuj nas o tym możliwie jak najszybciej. Zmiany powinna dokonać pierwsza osoba wyszczególniona na rezerwacji. Zmiany są niedozwolone na 7 dni przed podróżą. Zmiany podlegają opłacie administracyjnej za osobę, za zmianę określonej w warunkach rezerwacji, jak i również różnica w cenie, poniesione dodatkowe koszty narzucone przez któregokolwiek z naszych dostawców. Prosimy mieć na uwadze, że koszty te mogą wzrosnąć wraz ze zbliżającą się datą wylotu/zakwaterowania.
Jeżeli dokonanie zmiany nie będzie możliwe, a Ty nie chcesz utrzymać pierwotnej rezerwacji, potraktujemy to jako Twoją zgodę na jej anulowanie.W takim przypadku naliczona zostanie opłata administracyjna. Nie możesz podróżować? Skontaktuj się z nami w formie pisemnej, abyśmy mogli sprawdzić z dostawcą usługi, czy możliwe jest przeniesienie rezerwacji na inną osobę. Obowiązuje opłata administracyjna. Uwaga: Niektóre ustalenia nie mogą zostać zmienione po ich potwierdzeniu, a każda zmiana może wiązać się z koniecznością uiszczenia opłaty za anulowanie w wysokości do 100% wpłaconej kwoty.
Odpowiedzialność za bagaż, który pozostaje w pieczy przewoźników lotniczych bądź morskich podlega konwencjom międzynarodowym. W przypadku reklamacji z powodu zagubionego bądź uszkodzonego bagażu musisz postępować według zasad znajdujących się na odwrocie biletu bądź w warunkach określonych przez przewoźnika, przedstawionych przez odpowiednią linię lotniczą. Nie możesz domagać się zwrotu kosztów za utracony bagaż za naszym pośrednictwem.
W zależności od przewoźnika odprawa online jest możliwa od pół godziny (w przypadku lotów długodystansowych) do trzech godzin (w przypadku lotów na krótkich dystansach) przed planowaną podróżą.
Po sfinalizowaniu rezerwacji i otrzymaniu całej dokumentacji od dostawcy uslug wyślemy Ci e-mailem potwierdzenie oraz voucher na zakwaterowanie. Prosimy pamiętać o zabraniu ze sobą vouchera lub potwierdzenia rezerwacji, które przesłaliśmy na adres e-mail. Dokument ten będzie niezbędny do zameldowania.
Transfery lotniskowe nie są wliczone w cenę, chyba że dokonałeś wcześniejszej rezerwacji i opłaciłeś transfer w momencie dokonywania rezerwacji. Jeśli zarezerwowałeś loty samodzielnie, masz obowiązek poinformowanie nas o planie podróży i wszelkich zmianach w przewidywanym czasie przylotu/odlotu. Należy pamiętać, że lokalne opłaty, jaki i osobiste wydatki podlegają opłacie na miejscu w momencie wymeldowania.
Czy mogę użyć innej karty podróżnej Inspire, aby opłacić resztę wakacji?
Tak, możesz użyć kilku Inspire Travel Card aby opłacić rezerwacje.
Jak spłacić saldo?
Saldo możesz opłacić online, korzystając z sekcji „Zarządzaj rezerwacją” na naszej stronie internetowej https://www.travelbyinspire.pl/welcomeback.php. Termin zaleglej kwoty do zaplaty zostanie podany na potwierdzeniu otrzymanym w momencie rezerwacji. Jeśli masz jakiekolwiek problemy ze spłatą pozostałej kwoty, skontaktuj się z nami. Jeśli nie spłacisz salda w terminie, anulujemy Twoją rezerwację, a depozyt nie podlega zwrotowi.
Czy mogę zmienić rezerwację?
Będzie to zależeć od dostawcy, u którego dokonujesz rezerwacji, rezerwacji oraz od jego warunków. Jeśli chcesz zmienić rezerwację, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy z dostawcą usług, czy zmiana jest możliwa. Należy pamiętać, że wszelkie dobrowolne zmiany będą wiązać się z opłatami za zmianę oraz różnicą w kosztach zakupionego produktu turystycznego. Nie możemy dokonać żadnych zmian w Twojej rezerwacji na 7 dni przed datą wyjazdu.
Chcę zmienić rezerwację. Dlaczego odpowiedź na zapytanie o zmianę może potrwać do 72 godzin?
Wielu dostawców usług turystycznych nie zezwala na wprowadzanie zmian online i wymagane jest skontaktowanie się naszych agentów bezpośrednio z dostawcą. Prosimy mieć na uwadze, że czas oczekiwania na odpowiedź z potwierdzeniem dostępności zmiany oraz kosztów z nią związanych może zająć do 72 godzin.
Czy bagaż jest uwzględniony w mojej rezerwacji?
W momencie dokonywania rezerwacji zostaniesz poinformowany, czy Twój lot obejmuje bagaż. Limit bagażu (jeśli jest uwzględniony w rezerwacji) będzie również widoczny na potwierdzeniu Inspire oraz na stronie internetowej linii lotniczej.
Kiedy otrzymam dokumenty podróżne?
Dokumenty podróżne zostaną przesłane e-mailem dwa tygodnie przed podróżą. Niektóre linie lotnicze wymagają odprawy online. Niezastosowanie się do odprawy online będzie wiązało się z nałożeniem opłaty za odprawę na lotnisku. Upewnij się, że postępujesz krok po kroku według instrukcji podanych w e-mailu.
Z którego terminalu mam wylot?
Informacje o terminalu wylotu znajdziesz na stronie lotniska, z którego lecisz. Należy również pamiętać, że ze względu na ograniczoną liczbę lotów niektóre lotniska podjęły decyzję o zamknięciu pewnych terminali, w związku z czym Twój lot może odbywać się z innego terminalu.
Jak złożyć skargę?
Jeśli podczas trwania podróży chciałbyś złożyć skargę, powinieneś uczynić to w recepcji hotelu lub u reprezentanta dostawcy usług. Jeśli przedstawisz problem w recepcji hotelu, personel zazwyczaj stara się go rozwiązać od razu.
Jeśli problem pozostanie nierozwiązany, należy zadzwonić pod całodobowy numer alarmowy ośrodka, jeśli taki znajduje się na Twoim voucherze na zakwaterowanie. Jeśli skarga nie pozostanie rozwiązana, skontaktuj się z nami.
W grudniu 2024 roku w Hiszpanii wchodzi w życie nowe prawo, na mocy którego właściciele hoteli oraz firmy wynajmujące samochody będą zobowiązani przekazywać władzom hiszpańskim dane osobowe swoich klientów. Nowe wymagania dotyczące danych obejmować będą szczegóły paszportowe, adresy zamieszkania oraz metody płatności osób powyżej 14. roku życia.
Przewiduje się, że wprowadzenie tych wymagań może wydłuzyć czas zameldowania w hotelach oraz przy wynajmie samochodów, ponieważ będzie konieczne wypełnienie dodatkowej dokumentacji.
Zaleca się, aby klienci byli świadomi dodatkowego czasu, który będzie potrzebny na dokonanie formalności przy wjeździe do Hiszpanii.